ASSURE

                                                ASSURE MODELİ
1.ÖĞRENENLERİN ANALİZİ
Sınıf: 9.sınıf
Yaş: 15-16
Sınıf mevcudu: 26 kişi(16 kız-10 erkek)
Genel yetenekler: Göreme,duyma,konuşma,okuma,yazma,anlama
Özel yetenekler: Resim yapma,gitar çalma
Öğrenme stilleri: Öğrencilerin geneli görerek ve yaparak daha kolay öğrenmektedirler. Görsel ve işitsel ögeler daha çok dikkat çekmektedir. Öğrencilerin dikkatini derse çekmek için dersin başında öğrencilere konuyla ilgili hikaye anlatılır,görsel ögeler gösterilir veya video izletilir. Öğrencilerin konsantrasyonları için sınıfın temizliğine, ısı ve ışığın iyi ayarlanmış olmasına dikkat edilmelidir. Derste power point sunusu kullanılacağından, sınıfın ışığının öğrencilerin görmesine engel olmayacak şekilde ayarlanması gerekmektedir.
Giriş yeterlilikleri: Öğrencilerin %90’ının evinde bilgisayar varken %10’unun evinde bilgisayar yoktur. Öğrencilerden bilgisayar olmayanların temel bilgisayar  konularında zorluk çektikleri görülmektedir. Bilgisayarı olanların derste daha aktif oldukalrı gözlenmektedir.
2.HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Hedef: Bilgisayarın yapısını ve birimlerini anlama ve öğrenme
Hedef Davranışlar:
1.Bilgisayarın ne olduğunu öğrenir.
2.Bilgisayarın yapısını ve çevre birimlerinin neler olduğunu öğrenir.
3.Donanımın ne oldğunu, kaça ayrıldığını söyleyebilir.
4.İç donanım ve dış donanım birimlerinin neler olduğunu bilir.
Hedef derecesi: Öğrenciler bu dersten başarılı olabilmek için sınavlarda %70 başarı göstermek zorundadır.
3.ÖĞRETİM YÖNTEM,MEDYA VE MATERYALLERİN SEÇİMİ
Yöntem seçimi: Düz anlatım yöntemi konu ile ilgili bilgi vermede, konunun anlatımında kullanılacaktır. Soru-cevap yöntemi ve yapılacak etkinlik konunun pekiştirilmesi ve değerlendirilmesinde kullanılacaktır.
Medya: Projeksiyon cihazı kullanılarak power point sunusu yapılacağından ortamın yarı aydınlık, öğrencinin düzgün görebileceği şekilde ortam oluşturulmalıdır.
Materyal: Konunun anlatılması için hazırlanan sunum kullanılır. Yapılacak olan oyun etkinliğiyle konunun daha iyi kavranması sağlanacaktır.
4.MEDYA VE MATERYALLERİN KULLANILMASI   
Materyallerin hazırlanması: Materyaller dersten önce gözden geçirilir, varsa yapılacak değişiklikler yapılır.
Medyanın hazırlanması: Ders için uygun araç-gereçler hazırlanır ve sınıf şartları bunları kullanmaya elverişli hale getirilir.Öğrencilerin oturma düzeni sağlanır.
5.ÖĞRENEN KATILIMI
Etkinlik: Bilgisayar donanım birimleriyle ilgili hazırlanan tabu oyunu.
Renkli kartonlarla üzerinde donanım birimlerinin ismi yazılı kartlar hazırlanır.Sınıftaki öğrenciler iki ayrı gruba ayrılır. Birinci gruptan bir kişi belirlenen sürede,seçmiş olduğu kartlardaki kelimeyi yasaklı kelimeleri kullanmadan kendi grubuna anlatmaya çalışır.Sonra diğer gruptan bir kişi aynı şekilde kendi grubuna anlatmaya çalışır.Ve oyunun sonunda en çok kelimeyi bilen grup kazanır.
6.DEĞERLENDİRME VE DÜZELTME
Değerlendirme ve düzeltme: Yapılan oyun etkinliğiyle öğrencilerin öğrenme düzeyleri belirlenenecektir. Anlatım sırasında ve sonrasında sorulan sorulara verilen cevaplarla öğrenciler değerlendirilecek ve geri bildirim verilecektir. Bütün bu değerlendirmelerle kullanılan materyalin, yapılan etkinliğin yeterli olup olmadığı belirlenecektir.

                                       




HAZIRLAYANLAR: MERVE KURUÇAYLI & FATMA ÇOPUR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder