1.ÖĞRENENLERİN ANALİZİ
Sınıf: 9.sınıf
Yaş: 15-16
Sınıf mevcudu: 26
kişi(16 kız-10 erkek)
Genel
yetenekler: Göreme,duyma,konuşma,okuma,yazma,anlama
Özel
yetenekler: Resim yapma,gitar çalma
Öğrenme
stilleri: Öğrencilerin geneli görerek ve yaparak daha kolay
öğrenmektedirler. Görsel ve işitsel ögeler daha çok dikkat çekmektedir.
Öğrencilerin dikkatini derse çekmek için dersin başında öğrencilere konuyla
ilgili hikaye anlatılır,görsel ögeler gösterilir veya video izletilir.
Öğrencilerin konsantrasyonları için sınıfın temizliğine, ısı ve ışığın iyi
ayarlanmış olmasına dikkat edilmelidir. Derste power point sunusu
kullanılacağından, sınıfın ışığının öğrencilerin görmesine engel olmayacak
şekilde ayarlanması gerekmektedir.
Giriş
yeterlilikleri: Öğrencilerin %90’ının evinde bilgisayar varken
%10’unun evinde bilgisayar yoktur. Öğrencilerden bilgisayar olmayanların temel
bilgisayar konularında zorluk çektikleri
görülmektedir. Bilgisayarı olanların derste daha aktif oldukalrı
gözlenmektedir.
2.HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Hedef: Bilgisayarın
yapısını ve birimlerini anlama ve öğrenme
Hedef
Davranışlar:
1.Bilgisayarın
ne olduğunu öğrenir.
2.Bilgisayarın
yapısını ve çevre birimlerinin neler olduğunu öğrenir.
3.Donanımın
ne oldğunu, kaça ayrıldığını söyleyebilir.
4.İç
donanım ve dış donanım birimlerinin neler olduğunu bilir.
Hedef derecesi: Öğrenciler bu dersten başarılı olabilmek
için sınavlarda %70 başarı göstermek zorundadır.
3.ÖĞRETİM YÖNTEM,MEDYA VE MATERYALLERİN SEÇİMİ
Yöntem seçimi: Düz
anlatım yöntemi konu ile ilgili bilgi vermede, konunun anlatımında
kullanılacaktır. Soru-cevap yöntemi ve yapılacak etkinlik konunun
pekiştirilmesi ve değerlendirilmesinde kullanılacaktır.
Medya: Projeksiyon
cihazı kullanılarak power point sunusu yapılacağından ortamın yarı aydınlık,
öğrencinin düzgün görebileceği şekilde ortam oluşturulmalıdır.
Materyal: Konunun
anlatılması için hazırlanan sunum kullanılır. Yapılacak olan oyun etkinliğiyle
konunun daha iyi kavranması sağlanacaktır.
4.MEDYA VE MATERYALLERİN
KULLANILMASI
Materyallerin
hazırlanması: Materyaller dersten önce gözden geçirilir, varsa
yapılacak değişiklikler yapılır.
Medyanın
hazırlanması: Ders için uygun araç-gereçler hazırlanır ve sınıf
şartları bunları kullanmaya elverişli hale getirilir.Öğrencilerin oturma düzeni
sağlanır.
5.ÖĞRENEN KATILIMI
Etkinlik: Bilgisayar
donanım birimleriyle ilgili hazırlanan tabu oyunu.
Renkli kartonlarla üzerinde donanım birimlerinin ismi yazılı
kartlar hazırlanır.Sınıftaki öğrenciler iki ayrı gruba ayrılır. Birinci gruptan
bir kişi belirlenen sürede,seçmiş olduğu kartlardaki kelimeyi yasaklı
kelimeleri kullanmadan kendi grubuna anlatmaya çalışır.Sonra diğer gruptan bir
kişi aynı şekilde kendi grubuna anlatmaya çalışır.Ve oyunun sonunda en çok kelimeyi
bilen grup kazanır.
6.DEĞERLENDİRME VE DÜZELTME
Değerlendirme
ve düzeltme: Yapılan oyun etkinliğiyle öğrencilerin öğrenme
düzeyleri belirlenenecektir. Anlatım sırasında ve sonrasında sorulan sorulara
verilen cevaplarla öğrenciler değerlendirilecek ve geri bildirim verilecektir.
Bütün bu değerlendirmelerle kullanılan materyalin, yapılan etkinliğin yeterli
olup olmadığı belirlenecektir.
HAZIRLAYANLAR: MERVE KURUÇAYLI & FATMA ÇOPUR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder